I Fase 2 – Lær at sælge – vil der primært være fokus på at undersøge følgende:
- Er kunderne faktisk villige til at købe og betale prisen? Og er vi i stand til at sælge?
- Har vi fundet en effektiv salgsproces overfor nye slutkunder?
- Har vi fundet en effektiv salgsproces over nye kanalkunder?
- Har vi fundet en troværdig og klar positionering af virksomheden?
- Har vi fundet en troværdig og klar positionering af produktet?
Forberedende arbejde
Før tests og eksperimenter i denne fase er der en række hypoteser, der skal formuleres inden de kan afprøves og fintunes:
- Positionering
- Salgs- og markedsføringsmateriale
- Salgsrutekort
- Salgsplan for kanaler
- Salgsmodel
- Emner til advisory board
- Liste over søgeord
Tests
Et samlet overblik over test-eksempler i PRO-programmet er angivet nedenfor opdelt på Viden, Observationer, Interviews og Eksperimenter.
Interviews | Eksperimenter |
|
|
Viden | Observation |
|
|
————–
Nedenstående er noter, der skal redigeres/fjernes.
Formalisere advisory board
Testsælg til kanalpartnere
Udvikle produkt-positionering
Validere finansiel model
Re-validere forretningsmodel
Kør eller kursændring
Web/mobil
Erhverve/aktivere kunder
Færdiggør poleret MVP
- Etablering af advisory board: Sådan vælger du de rigtige personer til dit advisory board og sådan får du dem til at sige ja.
- Møder i advisory board: Sådan får I mest ud af møder I jeres advisory board. Vejledning i proces og praktiske forhold.