Topmenu

Demovare

logo-kun-navn

 

Produkt/Service

Vi opkøber store mængder af demovarer fra fysiske butikker, som vi efterfølgende klargører og gør præsentable. Varerne sælges derefter videre til nedsatte priser i forhold til deres stand  igennem en online webhandel platform. Vi yder fuld garanti og reklamationsret, som hvis varen var ny.

 

Baggrund

Idéen til Demovare opstod ved vores arbejde i en elektronikafdeling hos en større elektronikforhandler. Vi havde gennem længere tid ved vores arbejde i elektronikafdelingen observeret, hvordan store mængder af demovarer løbende kom ind i butikken, men uden at nogen gjorde noget ved dem. Demovarer har aldrig har haft en særlig høj prioritering hos større elektronikforhandlere på trods af, at kunderne viser stor interesse for dem.

Gennem flere måneder forsøgte vi at få elektronikforhandlerne med på et koncept, hvor de kunne få bedre eksponering af disse varer, men forhandlerne var simpelthen for langsomme til at reagere på vores idé, så derfor besluttede vi at gøre noget ved det selv. Ved at opkøbe demovarerne løber vi en større risiko, men vores fortjeneste er også langt større.

 

Motivation

”If you dont like something, change it”.

Da forhandlerne ikke ville lytte til os, besluttede vi at gøre noget ved det selv.

 

Teamet

Martin Fristrøm

Uddannet Bachelor i Erhvervsøkonomi fra SDU og studerer på nuværende tidspunkt kandidat i Global Logistics & Supply Chain Management på SDU.

Martin er bachelor i erhvervsøkonomi og står til dagligt for at være den økonomisk ansvarlige i virksomheden, så det er ham, der holder orden i papirerne. Både Martin og Andreas har deltidsarbejde i Bilka i Odense, hvor de gennem god kommunikation opbygger kontakt til andre forhandlere.

 

DSC_0369

Andreas Henning

Bachelor i Product Development and Innovation og bliver kandidat til sommer.

Andreas har bl.a. tilbragt et halvt år i Holland, men bor nu fast i Odense. Igennem sit studie har han bl.a. arbejdet sammen med LEGO, og bacheloropgaven skrev han i samarbejde med udviklingsafdelingen for Hewlett and Packard i Barcelona.

Andreas fokuserer mest på vedligeholdelse af hjemmesiden og marketing, men besidder også en stor viden inden for elektronik og kan løse de fleste computerproblemer.

 

DSC_0343

Varighed

Den 26.juni fik vi registeret vores CVR nummer, men projektet har været i gang siden slutningen af 2013. Vi har haft flere forskellige møder med større elektronikforhandlere i Odense hvor vi har fremlagt flere forskellige udgaver af vores idé, inden vi besluttede os for selv at opkøbe demovarerne.

 

Mål på kort og lang sigt

Kort sigt:

Det korte mål er at udvide produktsortimentet og kundegruppen til resten af Danmark. Vi ønsker at få et bedre flow mellem indkøb af varer og salget af varer, så de kan komme næsten lige så hurtigt ud, som de kommer ind. Til at opfylde det mål har vi planlagt en applikation, som hedder venteliste, hvor kunderne kan skrive sig op til bestemte produkter.

Lang sigt:

I det lange løb ønsker vi at reducere omkostninger og arbejdstid på klargøring og salg af varer. Derudover ønsker vi at få flere forhandlere med i vores forhandlerportfolio og evt. udvide til udlandet, men det ligger meget langt ud i fremtiden.

 

Status

Vi bevæger os stadig i opstartsfasen, da faste leverandøraftaler og daglige rutiner stadig ikke sidder helt fast, men vi har en fornuftig omsætning, og vi kan se, at vi så småt er begyndt at få en fortjeneste. I skrivende stund er der omsat for knap 70.000 kr. (13.10.14).

 

Kontaktinformation

info@demo-vare.dk

 

Se mere på

www.demo-vare.dk

www.facebook.com/demovare