Topmenu

PROtest-interview

Tal med eksperter og praktikere

Før I går i gang med at præsentere jeres produkt for kundeemner for at få feedback, er det en god idé at få lidt mere indsigt i det marked og den branche, som I skal agere i.

En forståelse af markedets aktører og de indbyrdes relationer i økosystemet gør det lettere at stille de rigtige spørgsmål.

En del af disse informationer kan findes via almindelig research, men problemet ved research er, at man skal vide hvad man leder efter. Samtidig er det problemet at ikke al viden er skrevet ned, og samtidig er al nedskrevet viden i sagens natur historisk.

Derfor bør I bruge tid på at tale med personer, der kender markedet og branchen og forsøge at få informationer ud af dem.

Tal med f.eks.

  • Kolleger i tilgrænsende markeder og brancher
  • Brancheanalytikere
  • Journalister
  • Andre med generel og specifik praktisk viden om markedet, kunderne og branchen.

Undersøg bl.a.

  • Branchetendenser
  • Vigtigste uløste kundeproblemer
  • Vigtigste aktører
  • Hvad du må læse/må spørge om/må møde.
  • Mulige konkurrenter og innovatører på området.