“Ja ja, det er godt med jer. 15 nye vækstvirksomheder. På et år!”
Hvis man vil udklække 15 nye værkstvirksomheder skal man statistisk set have fat i ca. 300 for så til sidst at stå tilbage med de 5 procent af nye virksomheder, der har vækstpotentiale.
300 er mange projekter at fordele sine ressourcer på. Rigtig mange. Alt for mange! Derfor har vi naturligvis også tænkt på, hvordan vi realiserer dette.
Grundlæggende handler det for os om at tage de projekter ind, hvor teamet bag har ambitioner om vækst, og derefter foretage en hurtig sortering af projekterne.
Sorteringen vil ske i flere runder:
- Problem – Er problemet overhovedet vigtigt for kunderne at få løst – eller er behovet stærkt nok?
- Løsning – Er det, som I tror er løsningen, også det som kunden ønsker?
- Afhængighed – Er løsningen noget, som man fortsat bruger, når nyhedens interesse er forduftet?
- Viralitet – Er det så interessant, at man fortæller andre om det? Eller skal man kæmpe for hver ny kunde?
- Rentabilitet – Er det totalt set rentabelt, eller er der for meget efterfølgende bøvl ved den enkelte ordre i forhold til hvad man tjener på den?
- Skalerbarhed – Kan løsningen sælges på nye markeder uden at man skal til at begynde helt forfra?
Det er vores systematiske trin-for-trin metode til at afklare disse spørgsmål én af gangen, der er den centrale motor i vores trin-for-trin sortering af projekterne, så vi til sidst står med 15 stærke projekter med vækstpotentiale.
At vi ønsker at frasortere projekter hurtigt undervejs, betyder dog ikke, at man er endegyldigt frasorteret. Hvis det viser sig, at man har identificeret et reelt problem, men blot er kommet frem til den forkerte løsning – hvad de fleste gør i første forsøg – så er man inde i varmen igen, hvis man kan dokumentere, at man har udviklet en bedre løsning.
Har du lyst til gå ind i udskilningsløbet, så kontakt os for et personligt møde om dit projekt…
No comments yet.