Som så mange andre startups har vi omkring PRO-Programmet naturligvis også bakset lidt med at finde en god metafor eller analogi, som enkelt og huskevenligt kunne forklare, hvad et ellers ret komplekst koncept egentlig er.
Som det ofte sker, kom svaret udefra, da vi prøvede at forklare det til Børsen. I journalist Stefan Villadsens fortolkning blev PRO-Programmet til X-faktor for iværksættere.
Læs artikel i Børsen: Iværksættere skal have X-faktor…
Og selvom X-faktor er noget, som mange elsker at hade, så har kernen i PRO-Programmet mange træk til fælles med tv-formatet.
Som omtalt i artiklen, så handler det om at identificere og prioritere de projekter, som har vækstpotentiale og altså kan blive til mere en et levebrød for stifteren. Imidlertid handler det ikke som i X-faktor om at finde én vinder. Har man vækstpotentiale, så er man med, og vi vil med glæde løbe stærkt for ethvert projekt, som har vækstpotentiale.
Til gengæld har vi det til fælles med X-faktor, at vi også i høj grad kigger på personlighederne og anerkender at projekterne succes i høj grad afhænger af teamets evne til lytte til kunder, bruge øjnene og løbende skabe fremdrift på baggrund af det, man lærer og erfarer.
Og ligesom X-faktor finalisterne får én sang af gangen at skulle levere på scenen, så har vi også fokus på at iværksætteri handler om at holde fokus på, hvad der er det naturlige næste skridt.
Til gengæld er der ingen ydmygende offentlige auditions, men mulighed for et indledende uforpligtende møde, hvor du kan præsentere dit projekt og få feedback på, hvor i processen vi ser dit projekt, og hvad vi ser som det naturlige næste skridt.
Har du lyst til at få afklaret, om PRO-Programmet er noget for dig, så book et møde med os…
Book et møde NU!
No comments yet.