Topmenu

Checkliste

Løsning II

 

Har vi den rigtige løsning?

 

 Problem
Problemets betydning Er problemet eller behovet presserende eller afgørende vigtigt for en masse kunder – i et antal der svarer til vore oprindelige antagelser/succeskriterier?
Selvgjorte løsninger Havde mange af kunderne forsøgt sig med hjemmelavede løsninger på problemet?
Prioritet for kunden Hvor alvorligt var problemet i kundens verden? Hvor på en top 10? Hvor mange sagde 8, 9 eller 10?
Forskel på før og nu Hvor stor er forkskellen på før og efter i En dag i kundens liv – eller Journey Map.
Synlig begejstring Var kunderne synligt begejstrede?
Kundeudtalelser Sagde kunderne selv, at produktet ville gøre en forskel?
 Løsning
Løsning a problem Løser vores produkt problemet eller dækker det behovet for vore kunder?
Købstilkendegivelser Gav vores MVP tilstrækkeligt mange kunder lyst til at købe eller blive involveret?
Henvisninger Var produktet interessant nok til at vi fik henvisninger til andre kundeemenr? Og var disse nye kundeemner lige så begejstrede?
Begejstring for produktvision Gav den langsigtede produktvision begejstret feedback?
Egenskaber, fordele, udbytte Er den seneste udgave af “egenskaber, fordele, udbytte”-skemaet stadig profitabelt?
Lanceringsplanens effekt Gav lanceringsplanen kunderne mere lyst til at købe?