Topmenu

Test og navigation

Med værktøjskassen Planen for din forretning – eller i det hele taget ved udarbejdelse af din forretningsmodel og projektplan har du gjort dig nogle antagelser og vurderet, hvilke antagelser, der er mest kritiske.

De mest kritiske antagelser bør testes, inden du investerer for mange penge eller for meget tid i at gå for langt ud ad en blind vej.

Nedenfor er der inspiration til en række tests, som kan hjælpe med til at undersøge, om dine antagelser holder:

navigatio-red

Kunden og problemet 
Løsningen 

kunden-red.fwHar du fundet et reelt problem eller behov, og har du fundet de rigtige kunder at løse det for? Nedenfor er nogle eksempler på, hvordan du kan afprøve, om du har identificeret og forstået et problem…
solution-r.fwHar du defineret eller udviklet den rigtige løsning, som dine kunder er klar til at betale for? Nedenfor er nogle eksempler på, hvordan du kan afprøve, om du arbejder på den rigtige løsning…

Salg 
Organisation 

salg-rKan du sælge? Vender kunden tilbage? Og kan du få nye kunder for en rimelig pris?
organisation-rHar du personerne, netværket og ressourcerne til at drive virksomheden?

Økonomi

penge-rTjener du penge på din løsning? Har du overskud som helhed? Og har du penge nok til at vokse?