Topmenu

Checkliste

Salg III

 

 

 Kundesegmenter  
Validering af segmenter Er de valgte kundesegmenter afprøvede og bekræftede?
Behov Er kundernes behov aktivt eller presserende?
Omsætningspotentiale Kan de bekræftede kundesegmenter generere den budgetterede omsætning?
En dag i kundens liv Forbedrer produktet reelt kundens hverdag?
Købsproces og kundetyper Har man forstået hvordan købsprocessen foregår og hvem der påvirker den?
Totalomkostninger Er kundens relaterede omkostninger ved købet – herunder totalomkostninger i levetiden – afdækket og forstået?
 Kunderelation  
 Kanaler  
Distributionskæden Har man fuldt forstået distributinskæden, ansvars- og opgavefordelingen samt omkostninger i det enkelte led?
Salgsproces – kanaler Har man klart forstået salgsprocessen overfor kanaler?
Omsætning pr. kanal Har man et realistisk skøn over, hvor meget den enkelte kanal kan generere af omsætning?
Kanlomkostninger Har man et klart billede af vigtige indirekte omkostninger ved kanalen – herunder sælgere og markedsføringstilskud?
Kanalpartnere Er kanalpartnerne interesserede i at købe?