Topmenu

Hvor langt er du på vejen mod en vækstvirksomhed?

projectionIværksætterhistorier handler ofte om at man knokler i en kælder eller en garage med en god idé, og så sker der pludselig noget magisk eller man møder den rigtige person, og så har man pludselig en succes og er styrtende rig.

Helt så magisk er historien ikke i PRO-Programmet. Her arbejder vi systematisk med små fremskridt hele tiden. Og fremskridt handler ofte om simpelthen at blive klogere på kunderne og markedet og hvordan man sælger til dem.

Vi har delt denne proces ind i fire faser, hvor man:

  1. Udvikler idéen og forretningsmodellen og skitserer det produkt eller den service, som man tror, kunderne vil købe.
  2. Går i dialog med kundeemner for at finde det helt rette match mellem kunder og produkt/service ved både at være fleksibel i forhold til målgruppe og produkt. Således slog knæk-sugerøret faktisk først igennem på hospitaler.
  3. Begynder at sælge, for at forstå hvilke metoder og kanaler, der virker og for at finde ud af, om salgskurven ligner en bjergbestigning eller om det minder om en ørkenvandring.
  4. Afklarer, om man kan tjene nok på den enkelte leverance og kunde og om man kan udvide til andre markeder.

Du kan starte på bar bund i den forberedende fase eller springe ind der, hvor dit projekt befinder sig her og nu.

Læs mere om kravene i de forskellige faser, og hvordan vi forsøger at bringe dit projekt igennem dem…

 

,

No comments yet.

Skriv et svar